Miért is foglalkozom a kommunikáció hatékonyságával?
Mivel ez az első bejegyzés ezen a blogon, illendő, hogy bemutatkozzak. Makó Csaba vagyok, és 2012 óta foglalkozom kommunikációs hatékonyságvizsgálatokkal.
Hogyan került ez a téma látókörömbe? Több mint 10 évet töltöttem médiaügynökségi oldalon, főként multinacionális vállalatoknál, és úgy éreztem, hogy a hatékonyságmérés területén bizony jókora piaci rés tátong.
Ügyfeleink számtalanszor fogalmazták meg különböző stratégiák, éves tervek prezentációja, megbeszélése során a következő kérdéseket: És ez hatékony? Optimális? Megtérül?
Őszintén szólva a legjobb esetben is csak részválaszokat tudtunk nekik adni…
Így mikor önállósodásom hajnalán számba vettem, mit is tudnék hasznosítani a hosszú évek során összegyűlt tapasztalataimból, ez a terület került a lista tetejére.
Ügynökségi partnerként több hatékonysági elemzésben is részt vettünk, és félig kívülállóként, de mégis bepillantva a kulisszák mögé nagyon jól láttuk, mire lett volna szüksége a megrendelőnek, s hol csúszott félre a megvalósítás. Mert sajnos legtöbbször félrecsúszott – de épp ez jelentett esélyt számomra az induláshoz.
A marketing, ezen belül a marketing-kommunikáció hatékonyságmérése széles körben értelmezhető feladat, nyilván minden érintett cég foglalkozik vele. Ám a fent említett rövid, de velős kérdésekre sajnos nem léteznek egyszerű, könnyen megszerezhető válaszok.
Az általam használt módszer, a marketing-mix modellezés szintén nem csodaszer, de a statisztikai-matematikai háttér, továbbá a piaci ismeretek, tapasztalatok segítségével – véleményem szerint – a legkomplexebb választ tudja adni.
Ebben a blogban terveim szerint nem annyira száraz, nehezen emészthető szakmai témákról fogok írni, hanem a mindenki számára ismerős és érdekes hatékonysági, megtérülési, optimalizálási módszereket, lehetőségeket próbálom meg minél több oldalról körbejárni. Teszem ezt immár közel 5 év közvetlen piaci tapasztalatával, ami azt mutatja: érdemes erről beszélni, ezzel foglalkozni, hiszen nincs olyan kommunikációs terv, stratégia, melyet ne lehetne még jobbá tenni.
Remélem, minél több olvasómnak, követőmnek tudok majd hasznos információkkal szolgálni.